Verifică statusul cererii tale de plată
- Urmărire transparentă în timp real a procesului de soluționare
- Acces rapid prin numărul de înregistrare primit automat
Procesul de soluționare a cererilor de plată
FGA analizează Cererile de plată în ordinea înregistrării acestora, respectând succesiunea primirii cererilor la Fond. Soluționarea cererilor se realizează prin intermediul unei proceduri
administrative necontencioase, generate de depunerea cererilor de plată, de către creditorii de asigurări/reprezentanții acestora, la FGA.
Fondul adoptă măsurile necesare, astfel încât soluționarea cererilor de plată să se facă în ordinea primirii acestora, asigurând și transparența acestui demers, prin publicarea listelor cererilor de plată înregistrate la Fond, pe site-ul propriu.
Înregistrarea cererilor de plată pe portalul FGA se face în mod automat, petenții primind un număr de înregistrare. Fiecare utilizator își poate verifica, după numărul de înregistrare, stadiul de soluționare al cererii de plată.
Stadiul soluționării cererilor de plată poate fi consultat online, pe site-ul FGA sau în cazul cererilor înregistrate personal, în noua aplicație informatică a FGA.
În măsura în care există o sesizare/nemulțumire cu privire la nerespectarea ordinii de instrumentare a cererilor de plată raportat la data înregistrării acestora, vă rugăm să ne sesizați pe https://portal.fgaromania.ro / Secțiunea Petiții.
Etapele soluționării cererilor de plată, conform statusurilor generate de aplicația informatică a FGA, sunt:
1. Neînregistrată (cererea este incompletă, procesul de înregistrare nu a fost finalizat);
2. Înregistrată (perioadă pre-analiză cuprinsă între data înregistrării cererii și evaluare)/(Cerere în așteptare);
3. Așteaptă evaluare (cererea de plată a fost/urmează să fie alocata unui inspector lichidator);
3. Evaluare DTD (analiză la nivelul Direcției Tehnice);
4. Așteaptă avizare DJ/(Analiză);
5. Avizare DJ (analiză la nivelul Direcției Juridice);
6. Așteaptă avizare DE;
7. Avizare DE (analiză la nivelul Direcției Economice);
8. Asteptare avizare CS (analiză finalizată, cererea este înaintată Comisiei Speciale a FGA)/(Înaintat Comisiei Speciale);
9. Cert (cererea a fost avizată de către Comisia Specială);
10. Plătită/ Plătită parțial/ Respinsă (Transmitere Decizie Motivată în cazul cererilor de plată aprobate partial/respinse).
* În cazul cererilor de plată plătite parțial/respinse, FGA transmite Decizii Motivate creditorilor de asigurare. Deciziile pot fi contestate în instanță, în termen de 30 zile de la comunicare, la instanțele civile de la sediul Fondului, conform art. 13 alin. 5 din Legea 213/2015 modificată conform OUG publicată în Monitorul Oficial în data de 27.09.2021.
Status cereri Euroins și City
Stadiu Cereri Euroins
| ID | Număr cerere | Dată cerere | Număr dosar | Stadiu |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 72.281 | 21/03/2022 | Inchisa | |
| 2 | 174.457 | 18/07/2022 | 655.139 | Respinsa |
| 3 | 181.562 | 25/07/2022 | 727.705 | Respinsa |
| 4 | 185.116 | 27/07/2022 | 678.886 | Respinsa |
| 5 | 185.669 | 28/07/2022 | 674.042 | Respinsa |
| 6 | 189.471 | 01/08/2022 | 691.421 | Respinsa |
| 7 | 191.043 | 02/08/2022 | 687.939 | Respinsa |
| 8 | 218.278 | 25/08/2022 | 651.548 | Respinsa |
| 9 | 221.584 | 25/08/2022 | 790.281 | Respinsa |
| 10 | 221.221 | 25/08/2022 | 687.071 | Respinsa |
| ID | Număr cerere | Dată cerere | Număr dosar | Stadiu |
Stadiu Cereri City
| ID | Număr dosar | Dată cerere | Număr dosar | Stadiu |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 16.180 | 20/09/2021 | 384.464 | Platita |
| 2 | 16.200 | 21/09/2021 | 324.995 | Platita |
| 3 | 16.362 | 21/09/2021 | 298.689 | Platita |
| 4 | 16.361 | 21/09/2021 | 322.752 | Platita |
| 5 | 16.369 | 21/09/2021 | Conexata | |
| 6 | 16.214 | 21/09/2021 | Conexata | |
| 7 | 16.194 | 21/09/2021 | 384.464 | Platita |
| 8 | 16.204 | 21/09/2021 | 323.739 | Platita |
| 9 | 16.358 | 21/09/2021 | 322.284 | Platita |
| 10 | 16.199 | 21/09/2021 | 282.886 | Platita |
| ID | Număr dosar | Dată cerere | Număr dosar | Stadiu |
În cadrul procesului de soluționare al cererilor de plată poate fi necesară transmiterea de solicitări pentru rezolvarea unor situații precum:
Dosare nepredate de către asigurător pentru care trebuie făcute solicitări de predare;
Lipsa documentelor la dosar/întârziere în furnizarea documentelor solicitate în completarea dosarului, din partea petentului/reprezentantului acestuia;
Lipsa confirmării polițelor de asigurare sau a denunțării acestora, de la asigurător/lichidatorul judiciar desemnat în cauz având ca obiect falimentul asigurătorului;
Corespondența cu instituțiile abilitate (ex.: Poliție , Parchet , Instanțe de Judecată , Institutul național de Expertize Criminalistice) – în special în cazul cererilor formulate pentru vătămări corporale/decese ori în cazul cererilor de plată care necesită documente suplimentare privind împrejurările, condițiile și modul de producere a accidentelor/stabilirea vinovăției.
Apariția unor astfel de situații poate genera statusuri secundare, particulare:
