ANUNȚ DE RECRUTARE PRIN CONCURS PENTRU OCUPAREA POSTULUI VACANT DE RESPONSABIL CONFORMITATE ȘI PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Oraș
Locație
ANUNȚ DE RECRUTARE PRIN CONCURS

PENTRU OCUPAREA POSTULUI VACANT DE RESPONSABIL CONFORMITATE ȘI PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

(contract de muncă pe durată nedeterminată, cu perioadă de probă conform legislației muncii)

TERMEN LIMITĂ pentru înscriere: 05.12.2025(inclusiv)

DENUMIREA POSTULUI: RESPONSABIL CONFORMITATE ȘI PROTECȚIA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

Candidații pentru aceste posturi dovedesc experiența solicitată și vor prezenta următoarele aptitudini:

Aptitudini de analiză și rezolvare a problemelor, gândire tehnic analitică, capacitate de înțelegere și reacție rapidă;
Capacitatea de a colabora eficient cu echipa;
Capacitatea de a se adapta la tehnologii și proceduri în continuă schimbare;
Planifică sarcinile pe care le desfășoară, sunt preocupați de îmbunătățirea constantă a performanței proprii, concentrându-se pe eficiență și eficacitate în atingerea rezultatelor;
Își prioritizează munca și se asigură de finalizarea la timp a sarcinilor de serviciu;
Încurajează activ o atitudine colaborativă;
Spirit de inițiativă;

PRINCIPALELE ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI ALE POSTULUI:

Principalele atribuții ale postului:

analizează și avizează pentru conformitate următoarele documente:
acte administrative cu caracter normativ emise de FGA;
decizii și hotărâri cu caracter intern;
contracte, protocoale de colaborare, anexe și acte adiționale la acestea;
actualizează Planul de conformitate anual;
monitorizează toate procesele și procedurile operaționale pentru a se asigura ca instituția respectă toate reglementările legale și standardele etice;
evaluarea și verificarea conformității actelor decizionale și operaționale în realizarea obiectivelor instituționale;
evaluarea riscurilor de conformitate la nivel operațional și emiterea și urmărirea planurilor de remediere în vederea asigurării continue a conformității;
avizarea pentru conformitate a procedurilor operaționale și de sistem elaborate de către structurile organizatorice, urmărind realizarea, la un nivel corespunzător de calitate, a atribuțiilor specifice;
evaluarea conformității riscurilor la nivel operațional;
evaluarea și propunerea de politici/strategii/ reglementări interne și orientări pentru asigurarea și menținerea separării dintre activitățile care pot induce sau prelungi un conflict de interese, precum și propunerea de politici cu scopul de a evita orice conflict de interese;

Atribuțiile specifice activității de protecție a datelor cu caracter personal din cadrul Cabinetului Directorului general, conform Regulamentului general privind protecția datelor (General Data Protection Regulation) nr. (UE) 2016/679 al Parlamentului European, denumit în continuare Regulementul G.D.P.R sunt:

informează și consiliază personalul Fondului cu privire la obligațiile care le revin în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor (General Data Protection Regulation) și a altor dispoziții normative europene sau drept național referitoare la protecția datelor;

asigură consiliere în ceea ce privește evaluarea impactului asupra protecției datelor și monitorizează funcționarea acesteia, în conformitate cu art. 39 coroborat cu art. 35 din D.P.R.;

monitorizează realizarea măsurilor de implementare a G.D.P.R. la nivelul Fondului, a dispozițiilor normative europene sau a prevederilor naționale incidente, în baza ghidurilor/ recomandărilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP);
emite opinii și recomandări privind riscurile cu impact asupra protecției datelor cu caracter personal și formulează propuneri privind măsurile adecvate de diminuare/ atenuare a acestora;

cooperează și exercită rolul de persoană de contact cu ANSPDCP în ceea ce privește aspectele legate de prelucrarea datelor cu caracter personal;
desfășoară activități specifice de arhivare a documentelor aflate în gestiune și asigură predarea acestora pe baza de proces verbal în vederea arhivării către structura cu atribuții specifice.

CERINȚE PENTRU OCUPAREA POSTULUI:

Condiții generale de eligibilitate :
Cetățenia română sau cetățenia altor state membre ale UE sau aparținând Spațiului Economic European, domiciliul sau rezidența în România și capacitate deplină de exercițiu;
Pregătirea de specialitate: studii superioare, cu diplomă de licență, în domeniul juridic/economic;
Pregătire complementară obligatorie- certificări/adeverințe, emise de autorități abilitate care atestă susținerea unor cursuri de profil în domeniul conformității și protecției datelor cu caracter personal, după promovarea unui examen;
Cunoştinţe de operare PC – nivel mediu:
Cunoștințe operare sistem informatic;
abilități generale de operare pe computer (MS Office, Access);
Vechimea în muncă- 5 ani, experiență în domeniul conformității/protecției datelor constituie un avantaj.
Experiență pe funcții de conducere/ managerială- 2 ani
Limbi străine: Engleză, sau o altă limbă de circulație internațională, alta decât limba română – nivelul de cunoaștere: „citit”, „scris”, „vorbit”, cunoștințe nivel avansat.( Dovedirea nivelului de cunoaștere a limbii engleze se va face în timpul probei scrise și a interviului socio-profesional)
Abilități, calităţi şi aptitudini personale necesare derivate din specificitatea postului:
calităţi personale derivate din specificitatea postului: integritate, capacitate de înţelegere şi reacţie rapidă, capacitate mare de analiză şi sinteză, capacitate de comunicare, loialitate, discreţie, flexibilitate în gândire, perspicacitate, spirit de iniţiativă.

Condiții specifice:
POST CONDIȚII SPECIFICE
Responsabil conformitate și protecția datelor cu caracter personal Studii: studii superioare, cu diplomă de licență, în domeniul juridic/economic;
Experiență:

Ø Pregătire complementară obligatorie- certificări/adeverințe, emise de autorități abilitate care atestă susținerea unor cursuri de profil în domeniul conformității și protecției datelor cu caracter personal, după promovarea unui examen;

Ø Vechimea în muncă- 5 ani, experiență în domeniul conformității/protecției datelor constituie un avantaj.

Ø Experiență pe funcții de conducere/ managerială- 2 ani

Ø Limbi străine: Engleză, sau o altă limbă de circulație internațională, alta decât limba română – nivelul de cunoaștere: „citit”, „scris”, „vorbit”, cunoștințe nivel avansat.( Dovedirea nivelului de cunoaștere a limbii engleze se va face în timpul probei scrise și a interviului socio-profesional)

CONȚINUTUL DOSARULUI DE CANDIDATURĂ:

Formular candidatură semnat și datat – Anexa nr.2 (descarcă) la prezenta;
CV semnat și datat;
Scrisoare de intenție, semnată și datată;
Copii ale diplomelor solicitate și/sau atestate de echivalare a diplomelor obținute în străinătate, eliberate de Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educației Naționale;
Copii ale certificărilor/adeverințelor, emise de autorități abilitate care atestă susținerea unor cursuri de profil în domeniul conformității și protecției datelor cu caracter personal, după promovarea unui examen
Documente doveditoare privind vechimea în muncă și experiența managerială
Dosarul de candidatură al candidaților trebuie transmis către FGA pe adresa de e-mail resurseumane@fgaromania.ro în termenul stabilit în Calendarul de concurs.

REGULI DE TRANSMITERE A DOSARELOR DE CANDIDATURĂ:

mărimea e-mail-ului de transmitere a documentelor nu trebuie să depășească 16 mb;
vor fi utilizate adrese de e-mail la expeditor care nu sunt generate automat de aplicații sau site-uri web (cum ar fi cele generate de site-urile web de transfer de fișiere în care se anunță link-urile de descărcare a fișierelor);
nu se vor transmite atașamente cu extensiile: .exe; .com sau .ink;
nu se vor transmite atașamente parolate;
în subiectul sau corpul mesajelor să nu fie link-uri către site-uri web;
documentele transmise prin transfer de fișiere online nu vor fi descărcate;
subiectul mesajului trebuie să conțină denumirea postului menționat în titlul anunțului.

Toate documentele vor fi scanate individual, salvate în format .pdf și atașate în același e-mail.

ASPECTE GENERALE PRIVIND PROCESUL DE DERULARE A CONCURSULUI:

Dosarele de candidatură incomplete, care nu se conformează regulilor de transmitere a documentelor sau care au fost transmise după data limită de depunere a candidaturii, vor fi declarate invalide.

În cazul în care la concursul organizat, se prezintă un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen.

Candidaţii participanti vor fi anunțati prin e-mail, de către un reprezentat din cadrul Serviciul Resurse Umane, de etapele din cadrul concursului, precum și de rezultatele obținute după fiecare etapă din procesul de recrutare.

Contestațiile pot fi depuse de candidații nemulțumiți de rezultatele proprii la probele la care acesta a participat. Fiecare candidat are dreptul de a contesta doar propriile rezultate.

Eventualele contestații privind rezultatul obținut la proba la care candidatul a participat, se depun în maximum o zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei și se soluționează de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor.

Candidații nemulțumiți de rezultatul Etapei de eligibilitate, de modul de organizare a concursului sau care consideră că procesul de recrutare afectează în mod direct egalitatea de șanse, de tratament și libertatea de exprimare a acestora, pot depune sesizări la Serviciul Resurse Umane.

Orice modificare a calendarului de concurs va fi transmisă către candidați în prealabil.

Serviciul Resurse Umane va transmite candidaților contestatari soluția Comisiei de soluționare a contestațiilor și sesizărilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea/înregistrarea la FGA a contestației/sesizării.

Proba scrisă constă în 10 (zece) întrebări tip grilă din bibliografia afișată. Candidații care obțin minim 3 puncte la proba scrisă, se califică la proba cu interviu socio-profesional.

BIBLIOGRAFIE (poate fi consultată pe site-ul FGA)

Regulamentul General privind Protecția Datelor (RGPD)
Legea nr. Legea 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
ementările prezentate mai jos
Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă — stabilește cum trebuie interpretate și aplicate actele normative
Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților, cu modificările și completările ulterioare;
Norma nr.24/2019 privind Fondul de garantare a asiguraților cu modificările și completările ulterioare;
Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență – Titlul II- Capitolul IV – Dispoziţii privind falimentul societăţilor de asigurare/reasigurare ;
Legea nr. 246/2015 privind redresarea si rezolutia asiguratorilor;
Directiva Europenă 2009/103/CE astfel cum a fost modificată prin Directiva Europeană 2021/2118 (art. 10a și art. 25a)
Conceptul de evaluare a conformității riscului legislativ.

CALENDARUL ACTIVITĂȚILOR DE CONCURS:

NR. CRT. ACȚIUNE PERIOADĂ DE DESFĂȘURARE OBSERVAȚII RESPONSABIL
1. Depunere dosare de candidatură 12.11.2025-05.12.2025(inclusiv) Se face doar electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro Candidați
2. Verificare eligibilitate 08.12.2025 Se face de către Comisia de verificare a eligibilității Comisia de verificare a eligibilității
3. Transmitere rezultat 09.12.2025 Se face de către secretariat Comisie Secretar Comisie
4. Probă scrisă 10.12.2025 Se desfășoară la sediul FGA de către Comisia de Concurs (Comunicarea rezultatelor se va face în aceiași zi) Comisia de Concurs
5. Probă Interviu
Socio-Profesional

15.12.2025 Se desfășoară la sediul FGA de către Comisia de Concurs Comisia de Concurs
6. Transmitere rezultat 16.12.2025 Se face de către secretariat Comisie Secretar Comisie
7. Depunere contestații 1 zi lucrătoare de la primirea de către candidat a rezultatului probei la care acesta a participat Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro Candidați
8. Depunere sesizări Oricând pe perioada desfășurării concursului Se depun electronic la adresa resurseumane@fgaromania.ro Candidați
9. Soluționare contestații și/sau sesizări 3 zile lucrătoare de la primirea și înregistrarea la FGA a contestației/sesizării Se face de către Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor Comisia de soluționare a contestațiilor și sesizărilor
În cazul în care calendarul activităților de concurs va suferi modificări ulterioare, acestea vor fi postate în timp util pe site-ul FGA.

Fiecărui candidat declarat eligibil pentru Interviul Socio-Profesional/Proba practică suplimentară i se va transmite un mail cu data și ora la care va putea susține Interviul Socio-Profesional/Proba practică suplimentară.

Informații suplimentare la telefon 021.201.11.60.

Pentru a aplica la cariere vă rugăm să urmați instrucțiunile prezentate.