Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

  • Acasă
  • Pagini
  • Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

                                                                         NOTĂ DE INFORMARE PRIVIND  PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL


 1.                 Aspecte preliminare

1.1.  Scopul acestei Note de informare este să explice ce date prelucrăm, de ce le prelucrăm și ce facem cu ele pentru persoanele care au calitatea de creditor de asigurare/petent sau de reprezentant/persoană de contact din cadrul unei persoane juridice.

De asemenea, parcurgând acest document veți ști care vă sunt drepturile și cum le puteți exercita în mod legal.

Noi vă luăm în serios confidențialitatea și nu vindem niciodată liste sau adrese de e-mail. Fiind pe deplin conștienți de faptul că informațiile personale vă aparțin, facem tot posibilul să le stocăm în siguranță și să le prelucrăm cu atenție.

1.2. Nota de informare cuprinde atât informații care se furnizează în cazul în care ,,datele cu caracter personal sunt colectate de la persoana vizate,, (art. 13 din RGPD), cât și cele care se furnizează în cazul în care datele cu caracter personal sunt colectate ,,nu au fost obținute de la persoana vizată,, (art. 13 din RGPD).

2.                Despre noi

2.1.  Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) are sediul în București, Str. Vasile Lascăr, nr. 31, Sector 2București, CIF 34952340, e-mail: www.fgaromania.rooffice@fgaromania.ro. Tel: +4021.201.10.60, Fax: +4021.201.10.61.

Responsabilul cu protecția datelor personale poate fi contactat pe e-mail: dpo@fgaromania.ro, tel: +4021.201.10.69.

2.2. Potrivit legislației, FGA este operator de date cu caracter personal. Pentru ca datele dv. să fie prelucrate în siguranță, am depus toate eforturile să implementăm măsuri rezonabile pentru a le proteja.

3.                Cine ești tu?

3.1.  Potrivit legislației, creditorul de asigurare, petentul sau reprezentantul/persoana de contact din cadrul unei persoane juridice ești o „persoană vizată”, adică o persoană fizică identificată sau identificabilă.

Pentru a fi complet transparenți în privința prelucrării de date și pentru a-ți permite să îți exerciți cu ușurință, în orice moment, drepturile, am implementat măsuri pentru a facilita comunicarea dintre noi, operatorul de date și tu, persoana vizată.

4.                Angajamentul nostru cu privire la protecția datelor personale

Protecția informațiilor tale personale este importantă pentru noi. De aceea, respectăm legislația europeană și națională privind protecția datelor cu caracter personal, în special Regulamentul (EU) 679/2016, cunoscut și sub denumirea de RGPD și următoarele principii:

ü  Legalitate, echitate și transparență

Prelucrăm datele tale legal și corect. Suntem întotdeauna transparenți în privința informațiilor pe care utilizăm, iar tu ești informat corespunzător.

ü  Controlul îți aparține

În limitele legii, îți oferim posibilitatea de examina, modifica, șterge datele personale pe care le-ai împărtășit cu noi și de a-ți exercita celelalte drepturi.

ü  Integritatea datelor și limitarea scopului

Utilizăm datele numai în scopurile descrise la momentul colectării sau în noi scopuri compatibile cu cele inițiale. În toate cazurile, scopurile noastre sunt compatibile cu legislația. Luăm măsuri rezonabile pentru a ne asigura că datele personale sunt corecte, complete și actualizate.

ü  Securitate

Am implementat măsuri rezonabile de securitate și criptare, astfel încât să îți protejăm cât mai bine informațiile. Cu toate acestea, reține faptul că niciun site web, nicio aplicație și nicio conexiune la internet nu este complet sigură.

5.                Schimbări

Putem schimba această Notă de informare în orice moment. Toate actualizările și modificările sunt valabile imediat după notificare, pe care o vom realiza prin afișare pe site/la sediul nostru ori  notificare pe e-mail și/sau prin alte modalități acceptate de lege.

6.                Tipuri de date cu caracter personal colectate

Politica privind protecția și securitatea datelor personale a FGA este de a colecta numai datele personale necesare în scopurile menționate și de a solicita persoanelor vizate să ne comunice numai acele date cu caracter personal strict necesare îndeplinirii acestor scopuri.

Categoriile de date personale (clasice sau digitale) supuse prelucrărilor la nivelul structurilor organizatorice sunt următoarele:

  • Datele de identitate-Nume/prenume data, șa
  • Semnătura
  • Date de contact – număr de telefon, adresă de email, adresa de domiciliu/reședință, etc.,
  • Serie și număr CI/BI
  • CNP
  • Date privind sănătatea
  • Contract de asigurare
  • Bunuri
  • Copii ale doc personale
  • Diverse documente justificative
  • Cont IBAN, șa

  

7.                Scopurile și baza legală a prelucrării

În conformitate cu legislația națională (Legea nr. 190/2018 și europeană (Regulamentul 2016/679/UE) în vigoare, FGA are obligația de a administra în condiții de siguranță și numai pentru scopurile specificate, datele personale care îi sunt furnizate.

FGA prelucrează datele dumneavoastră personale în calitate de operator, prin intermediul structurilor organizatorice și a colaboratorilor, în scopul protejării creditorilor de asigurare de consecințele insolvenței unui asigurător persoană juridică română ori asigurător european, în cadrul procedurii administrative necontencioasă de plată efectuată în baza unei cereri, formulată conform Legii nr.213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților, privind plata despăgubirilor.

Pentru exercitarea funcției publice cu care este învestită, FGA derulează mai multe activități:

  • relații publice și petiționare și relații internaționale;
  • primirea și soluționarea cererilor de deschidere dosar de daună;
  • primirea și soluționarea cererilor de plată/efectuarea procedurii administrativă, necontencioasă, de plată/restituire;
  • formulare de acțiuni și reprezentare în instanță;
  • recuperarea sumelor plătite din disponibilitățile Fondului prin înscrierea la masa credală;
  • îndeplinirea funcției de administrator special în procedura de redresare financiară a asigurătorilor ori de lichidator în procedura de lichidare voluntară a asigurătorilor, de administrator interimar numit în condițiile legii.
  •  încheierea contractelor de furnizare de bunuri/servicii;

Dacă nu sunteți de acord cu furnizarea datelor personale, FGA sa nu poate să realizeze demersurile legale pentru a vă soluționa cererile.

8.                Temeiul legal al prelucrării datelor

Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt prelucrate pentru îndeplinirea obligațiilor legale care îi revin operatorului (FGA), conform articolului 6 alin. 1 litera b), c) și e) și f) din RGPD, după caz.

În vederea atingerii intereselor noastre legitime prelucrăm datele în temeiul art. 6 alineatul (1) litera f), însă numai în situația în care interesul nostru primează asupra drepturilor și intereselor tale.

Categoriile speciale de date cu caracter personal pe care le transmiți FGA în exercitarea dreptului dumneavoastră de creanță sunt prelucrate în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (2) lit. b) și g) din RGPD raportat la alte norme legale, proceduri interne de lucru și norme ASF.

9.                Sursa din care provin datele

9.1. Furnizate de persoanele vizate, în calitate de creditor de asigurare, prin formularea cererilor conform legii în vederea exercitării unui drept de creanță;

9.2. Furnizate de societatea de asigurare căreia ASF le-a retras autorizația/aflată în stare de insolvență, în aplicarea dispozițiilor legale;

9.3. Furnizate de societatea de asigurare pentru utilizare în situația în care FGA este desemnat, în condițiile legii, în calitate de administrator special în procedura de redresare financiară a asigurătorilor ori de lichidator în procedura de lichidare voluntară a asigurătorilor, de administrator interimar numit în condițiile legii.

 

10.              Cât timp păstrăm informațiile personale?

10.1. Stocăm datele cu caracter personal doar pe perioada necesară îndeplinirii scopurilor, termenele de păstrare fiind prevăzute în cadrul procedurilor interne.

După încheierea perioadei, datele cu caracter personal vor fi distruse sau șterse din sistemele informatice sau transformate în date anonime pentru a fi utilizate în scopuri de cercetare științifică, istorică sau statistică.

10.2. În anumite situații expres reglementate, stocăm datele pe perioada care ne este impusă de lege, ca de exemplu păstrarea documentelor contabile pentru o perioadă de 10 ani, la fel și dosarul de daună

11.              Cum transmitem informațiile tale?

11.1. Putem dezvălui datele tale, respectând legea aplicabilă, partenerilor sau altor terți, precum furnizorii de servicii IT sau telecomunicații, audit, contabilitate, servicii juridice, medicină legală și alți terți cu care avem o relație contractuală, autorități publice (ITM) etc. Acești terți sunt selectați cu o grijă deosebită astfel încât datele tale să fie prelucrate doar în scopurile pe care noi le indicăm.

11.2. Depunem în permanență eforturi rezonabile pentru a ne asigura că partenerilor au implementate măsuri adecvate de protecție și securitate. Cu acești terți avem clauze contractuale astfel încât datele tale să fie protejate. Te vom informa cu privire la identitatea acestor companii înainte de transmitere sau într-un termen rezonabil și ne vom asigura că orice transfer este legitim, având la bază consimțământul tău sau alt temei juridic.

11.3. Putem transmite datele și altor părți având consimțământul sau potrivit instrucțiunilor tale. 

11.4. Vom putea, de asemenea, furniza informațiile tale cu caracter personal și către parchet, poliție, instanțele judecătorești și alte organe abilitate ale statului, în baza și în limitele prevederilor legale și ca urmare a unor cereri expres formulate.

11.5. Ne vom asigura, în limite rezonabile, că datele tale nu părăsesc Spațiul Economic European, însă, în măsura în care vom transfera date către state din afara SEE, ne vom asigura, în toate cazurile, că transferurile sunt legitime, având la baza consimțământul tău explicit sau alt temei legal.

12.              Care sunt drepturile persoanei vizate?

12.1. Conform Regulamentului general drepturile tale sunt următoarele:

·         Dreptul de retragere a consimțământului

·         Dreptul de a fi informat cu privire la prelucrarea datelor tale

·         Dreptul de acces asupra datelor

Aveți dreptul de a obține din partea noastră o confirmare că se prelucrează sau nu date cu caracter personal care vă privesc și, în caz afirmativ, acces la datele respective și la informațiile prevăzute de art. 15 alin. (1) din RGPD.

·         Dreptul de a rectifica datele inexacte sau incomplete

Aveți dreptul de a obține, din partea noastră, fără întârzieri nejustificate, rectificarea datelor cu caracter personal inexacte care vă privesc.

·         Dreptul de ștergere („dreptul de a fi uitat”)

În situațiile prevăzute la art. 17 din RGPD, aveți dreptul de a solicita și obține ștergerea datelor cu caracter personal.

·         Dreptul la restricționarea prelucrării

·         În cazurile prevăzute la art. 18 din RGPD, aveți dreptul de a solicita și obține restricționarea prelucrării.

·         Dreptul de a transmite datele pe care le avem despre tine către alt operator

În cazurile prevăzute la art. 20 din RGPD, aveți dreptul de a solicita și obține portabilitatea datelor.

·         Dreptul de a te opune prelucrării datelor

În cazurile prevăzute la art. 21 din RGPD, aveți dreptul de a vă opune prelucrării datelor.

·         Dreptul de a nu face obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri

·         Dreptul de a te adresa justiției

·         Dreptul de depune o plângere în fața unei Autorități de Supraveghere

12.2.Dacă vrei să îți exerciți drepturile, o poți face prin transmiterea unei cereri scrise, semnate și datate la adresele de e-mail: dpo@fgaromania.ro și office@fgaromania.ro, conform GHIDULUI privind exercitarea drepturilor de către persoanele fizice în contextul noutăților aduse de RRGPD, postat pe site-ul FGA.

v  Drepturile enumerate mai sus nu sunt absolute. Există excepții, de aceea fiecare cerere primite va fi analizată astfel încât să decidem dacă este întemeiată sau nu. În măsura în care cererea este întemeiată, îți vom facilita exercitarea drepturilor. Dacă cererea este neîntemeiată, o vom respinge, însă te vom informa asupra motivelor refuzului și asupra drepturilor de a depune o plângere la Autoritatea de Supraveghere și de a te adresa justiției.

v  Vom încerca să răspundem solicitării în termen de 30 de zile. Cu toate acestea, termenul poate fi prelungit în funcție de diferite aspect, precum complexitatea cererii, numărul mare de cereri primite sau imposibilitatea de a te identifica într-un termen util.

v  Dacă, deși depunem toate eforturile, nu reușim să te identificăm, iar tu nu ne furnizezi informații suplimentare pentru a reuși să te identificăm, nu suntem obligați să dăm curs solicitării.

13.1. Dacă ai întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea informațiilor tale sau dorești să îți exerciți drepturile legale sau ai orice altă îngrijorare cu privire la confidențialitate, ne poți scrie la adresa de e-mail dpo@fgaromania.ro.

13.2. Cu privire la protecția datelor dumneavoastră personale aveți dreptul de a vă adresa  Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, precum și justiției. 


Fondul de Garantare a Asiguraților

s-a constituit ca persoană juridică de drept public conform Legii nr. 213/2015 privind Fondul de Garantare a Asiguraților

București, Romania